mandag 20. desember 2010

Snart Jul :)


Snart jul,


 i allefall ikke mange dagene før julehøytiden setter inn for fullt. da kan alle slappe av og nyte deilige juledager sammen med familie og gode venner.... men først, først skal alle haste rundt fra butikk til butikk med ønskelister så lange som et vondt år, for at alle skal få det de ønsker seg til jul :) ja, også  må vi bake da, 7 slag kaker, for det er jo tradisjon, så da gjør vi jo det i år også, for det gjorde de jo i gamle dager .... ja , så da må vi jo gjøre det nå også.... men blir alle 7 slagene med kaker oppspist da? tror nok at mange enten kaster kakene sine eller slenger dem ut på fuglebrettet i januar :) da får da i allefall småfuglene nyte godt av våre gode gamle juletradisjoner. Her i huset baker jeg ikke 7 slag kaker, de blir da ikke spist.... så da baker jeg kun husets favoritter, ja også får jeg ett par slag av mor da... men 7 slag? nei, her i huset holdes ikke den gode gamle tradisjonen i hevd :) men julegaver, det kjøper jeg.... det er en av de tingene jeg gleder meg til hvert år. det er så koselig å planlegge gave innkjøpene og det å gå rundt i butikkene etterpå og kjøpe de inn. Hender jo at jeg ikke finner akkurat det jeg skal ha, men da får vi gå over til plan B.... da lykkes jeg som regel :) ellers synes jeg at desember måned er en utrolig koselig måned.... da tenner vi lys og koser oss.


Om ikke mange dagen kommer julepynten frem, nisser i alle slags varianter, som jeg har laget selv.da pyntes det både inne og ute. blir ikke jul i mitt hus ellers :)




Denne nissfamilien møter du når du kommer inn i mitt hus :) alltid blide og fornøyde, der de sitter pent plasser i kurven sin :) de har tross alt hvilt ett helt år i kjelleren, så da synes de nok det er godt å komme opp og frem i julelyset :)

Ha en riktig god jul alle sammen <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar